Dag 3 Mindo - Cotacachi

14 augustus 2022 - Cotacachi, Ecuador

Vandaag nemen we afscheid van deze mooie natuur vol vogelgeluiden en gaat onze reis verder naar Otavalo. Onze Ecuadoriaanse chauffeur Patricio, spreekt goed Engels en organiseert zelf ook tours. Onderweg stoppen we bij een restaurant waar veel colibries heen en weer vliegen om van het suikerwater te drinken. Wat een mooie kleine vogels zijn dit. Ze maken een leuke geluiden en zijn super snel. We hebben ze hier goed kunnen filmen. In Quito hebben we vervolgens een stop bij het Evenaarsmuseum, Mitad del Mundo. Onze Engelstalige gids kan ons goed amuseren, vertelt ons spannende weetjes over de Amazone en laat ons met veel enthousiasme zien en ervaren dat je op het midden van de wereld bent. En we krijgen er allemaal een extra stempel in ons paspoort bij.

Na een lunch rijden we naar ons gastgezin waar we 2 dagen verblijven en kennismaken met het leven daar. Bij aankomst worden we meteen aan het werk gezet. We helpen mee met het bakken van broodjes. 6 bakplaaten vol die we in de grote buiten oven bruin bakken. We hebben ook nog een eigen creatie gemaakt. Ester onze gastvrouw maakt voor Jannahs verjaardag een mooi meisje. Buiten bij de oven ontmoeten we de andere bewoners, 2 honden met 4 puppies en een poes. Tygo en Jannah zijn direct verliefd op de kleintjes. Binnen gaan we verder met het schillen van aardappelen, snijden van kruiden en groenten. Alles komt uit eigen tuin. Er groeien o.a. avocados en we plukken ook al een bakje bramen voor het fruitsap in de morgen. Voor nu staat op het menu een aardappelsoepje met spinazie en gebakken aardappelkoekjes gevuld met wat kaas, kip en een tomaten salade. Bij het avondeten drinken we thee, met kruiden uit de tuin. Het smaakt ons goed. Haar dochters (3, 12, 18) eten vandaag niet mee want 2 zijn er bij papa en een ligt met buikpijn op bed.

Om 20.30 gaan we naar ons eigen verblijf in de tuin en al snel vertrekken we.