Dag 2 Mindo

14 augustus 2022 - Mindo, Ecuador

We hebben een goede nacht gehad, nauwelijks last van een jetlag, en worden met het opkomen van de zon wakker. Erik start met wat baantjes in t zwembad en daarna gaan we op zoek naar tropische vogels. Als het tijd is voor het ontbijt trommelen we onze pubers erbij en schuiven we aan tafel voor een vers lokaal ontbijt met uitkijk op de nevelwouden en jungle.

Dan nog even het dorp in voor een paar lokale SIM kaarten en het regelen van een coffee of chocolade tour voor de avond en dan gaan we op pad naar de watervallen. We kiezen voor de Tarabitas, kabelbaan, en zijn niet de enige. Dit weekend vieren ze independence day, officieel is dit 10 augustus. Dit wordt een weekend lang gevierd met de familie. De lokals mogen dit weekend gratis met de Trabitas, vandaar de drukte. Hele families gaan met kleine babys en hondjes naar boven. De wandelingroutes naar de watervallen zijn prachtig. En bij de watervallen is het gezellig badderen met jong en oud. Het ijskoude water dichtbij de waterval heeft ook een sterke stroming, het is flink zwemmen om vooruit te komen. Na t zwemmen kiezen we voor de Trabita terug. Dit 8 persoonsbakje steekt razend een kloof over. Heel gaaf!

Terug thuis is t nog een keer plonzen en dan maken we ons op voor de chocolade-tour en het avondleven van Mindo. Deze tour valt bij iedereen goed in de smaak; actief, leerzaam en lekker. Nooit gedacht dat het hele proces zo arbeidsintensief is; van cacoa vrucht naar cacoa boon naar chocolade reep. We mixen het pure cacao met verschillende smaken en krijgen een verfrissende drankje gemaakt van de cacao vrucht. Ook horen we ontdekken meer over de heilzame werking van rauwe pute chocolade. Geslaagde tour!

Daarna eten we in een restaurant nog als voorafje gefrituurde casava's met een overheerlijk sausje. Grappig hoe we in korte tijd al heel wat nieuwe smaken leren kennen.kennen.

Het is zaterdagavond en het bruist van gezelligheid, muziek en eetkraampjes op straat. Vanuit de lodge kunnen we nog meegenieten van de gezellig zuid amerikaanse muziek waarop ee al snel in slaap vallen (21.30).

​​​​