Dag 5 Cotacachi - Quito

16 augustus 2022 - Otavalo, Ecuador

Vandaag nemen we na het ontbijt afscheid van onze gastvrouw Esther. Ze voedt alleen 3 meisjes op waarvan het middelste meisje veel darmklachten heeft.

Jhon brengt ons naar Otavalo waar we nog even over de markt lopen en het park waarna we na bezoek aan een leuk koffietentje afgezet worden bij het busstation. We nemen afscheid van het Noorden van de Andes met de traditionele volkeren en we nemen afscheid van John. Wat heeft hij ons veel geleerd over de cultuur, de geschiedenis en zijn liefde voor moeder aarde & inzet voor het behoud van oude tradities. Hij wil graag zelf een sjamaan worden. We hebben nog nooit zo' n rustige chauffeur gehad.

Samen met lokals reizen we in 2 uur naar Quito (2850 meter). We gaan direct naar ons hotel, even relaxen en de mannen kijken PSV.

Als we de stad in gaat, regent het. Goed moment om onze regenjassen te testen die we in de jungle, regenwoud,  misschien wel nodig hebben. De parken in de kraampjes zijn opgeruimd of afgedekt met plastic en er is nog weinig leven. Morgen nieuwe kans om de levendigheid met locals en families te aanschouwen.

We eten pizza in Tygo's favoriete pizza keten en drinken nog wat in een Rock bar; erg sfeervol en goede muziek. De kids willen nog wat chillen in het hotel en wij doen nog een avond wandeling naar het uitgaansgedeelte. Hier voelen we ons wat minder op het gemak en gaan lekker terug.